Hoe stuur ik een artikel retour (NL klanten)
Stap 1. Log in
Log in via 'Login' (of klik op Account als je al ingelogd bent) rechts bovenaan op de site.
Klik op '
RETOURNEREN' en selecteer de bestelling en artikelen die je wilt retourneren.
Je hebt
100 dagen om een artikel terug te sturen:)
Stap 2. Doe de artikelen terug in de doos/zak.
Leg de artikelen die je wilt terugsturen terug in de doos/zak waarin je je bestelling ontvangen hebt.
Vermeld op de pakbon wat je retour stuurt, door een kruisje voor de artikelen te plaatsen. Voeg de pakbon bij.
Retourproces is niet geschikt voor annuleringen, voor annuleringen stuur een email naar hello@attitudeholland.nl
Stap 3.A Voor Nederland
Geef je retourzending af bij een DHL servicepunt, zeg daar dat het naar Attitude Holland retour gestuurd mag worden.
DHL servicepunt kan met deze info een retour label uitprinten en zending aannemen.
Klik hier om het dichtstbijzijnde DHL service-punt te vinden.
Hier is GEEN retour label voor nodig! Ons adres(Energiestraat 4e, 1135GD Edam) is voldoende.
De retourzending is gratis! Tenzij je de gehele bestelling retour stuurt. Dan wordt dit verrekend met de oorspronkelijke verzendkosten.
Bewaar je verzendbewijs wat je van DHL bij het postkantoor krijgt, hiermee kun je je zending altijd volgen.
Stap 3.B BUITEN NEDERLAND
(Geldend voor landen: Belgie, Duitsland, Frankrijk, Engeland en landen benoemd in onderstaande tabel)
1. Je ontvangt in je retourbevestiging e-mail als bijlage een pdf-label.
2. Print het label uit en plak deze op het pakketje.
3. Je kunt het pakketje bij elk post kantoor inleveren, zoals uitgelegd op pdf-retourlabel.
4. Je hoeft in eerste instantie geen retourkosten te betalen wanneer je het pakketje inlevert bij een postkantoor.
5. Attitude Holland zal achteraf het retourkosten-bedrag in rekening brengen (verrekenen met je retourzending), wat bij je land hoort. .
6. Als je graag een ander product of maat wilt ontvangen, bestel deze via onze website
https://www.attitudeholland.nl
Retourkosten:
|
|
Stap 3.C BUITEN NEDERLAND, indien land niet genoemd bij 3.B
1. Stuur het pakketje retour op eigen kosten naar: Attitude Holland, Energiestraat 4e, 1135 GD Edam, Netherlands.
2. Als je graag een ander product of maat wilt ontvangen, bestel deze via onze website https://www.attitudeholland.nl
Stap 4. Wij betalen je terug
Zodra wij je retourzending hebben ontvangen en verwerkt, ontvang je een bevestiging per e-mail met daarin je tegoed in euros.
Binnen 2 dagen zal dit online tegoed op je Attitude-account geplaatst worden in eCredits.
Deze eCredits kun je laten uitbetalen in euro's op je bankrekening indien gewenst.
VEEL GESTELDE VRAGEN
1. Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
Zodra we de retour hebben ontvangen en deze verwerkt is. Wordt het bedrag binnen 2 werkdagen op je Attitude-account geactiveerd.
Je kunt er dan voor kiezen om dit tegoed in te zetten voor een nieuwe bestelling, of teruggestort te krijgen op de rekening waarmee je bestelling betaald hebt.
Je ontvangt een e-mail bevestiging zodra de retour door ons is verwerkt.
2. Hoe lang duurt het voordat een retour is verwerkt?
Over het algemeen wordt je retour binnen 10-15 werkdagen ontvangen en verwerkt.
Zodra verwerkt ontvang je een automatische bevestiging e-mail van je retourzending.
3. Binnen welk termijn kan ik één artikel of meerdere terug sturen?
Wanneer je de bestelling hebt ontvangen kun je de artikelen binnen een termijn van 100 dagen terug sturen.
4. Ik heb iets teruggestuurd. Hoe weet ik wanneer jullie dit hebben ontvangen?
Zodra we de retour, ontvangen en verwerkt hebben ontvang je van ons een e-mail bevestiging hierover.
Bewaar je verzendbewijs wat je van DHL bij het postkantoor krijgt, hiermee kun je je zending altijd volgen.
5. Als ik artikelen terug wil sturen moet ik dan zelf de retourkosten betalen?
Nee, dit is GRATIS in Nederland via DHL servicepunten. Als je ervoor kiest om het retour te sturen via een ander bedrijf bijvoorbeeld PostNL, dan moet je wel zelf de retourkosten betalen.
6. Als ik een artikel met korting heb gekocht, kan ik dit dan nog terugsturen?
Ja hoor. Je kunt van dit artikel ook het bedrag minus de korting gewoon terug ontvangen. Als je een andere maat wilt ontvangen, bestel je deze via de site, je plaatst dus gewoon een nieuwe bestelling. Wij zullen het geld terug op je account plaatsen, jij kunt dan aangeven of je het in wilt zetten voor een nieuwe bestelling of terug op je bankrekening wilt hebben.
Let wel op dat uitverkoop artikelen vaak snel uitverkocht zijn en er dus een kans is dat de gewenste maat al is uitverkocht voor we je retourzending ontvangen en verwerken.
Sommige artikelen met korting komen na de uitverkoop weer op de website voor de normale prijs. Mocht je het willen ruilen voor een andere maat en het artikel staat
weer op de site voor de normale prijs, dan betaal je het normale bedrag en niet de uitverkoopprijs.
7. Moet ik extra betalen bij een ruiling?
Als je een andere maat of ander artikel wilt, dan kun je dit doen door een nieuwe bestelling op de site te plaatsen. Wij betalen je het geld apart terug voor het artikel wat je retour hebt gestuurd.
Overige voorwaarden bij retour sturen van een artikel.
Na ontvangst van een artikel heb je 100 dagen de tijd om het terug te sturen conform de volgende voorwaarden:
- Het artikel moet in de originele verpakking zitten.
- Het artikel moet ongebruikt en onbeschadigd zijn. Dit geldt ook voor de verpakking van het product.
- Alle labels en kaartjes moeten aan het artikel zitten.
- Het artikel moet altijd verpakt zijn in een doos, zak of envelop.
- Voeg de pakbon bij met daarop de reden van retourneren en een duidelijke vermelding of je: wilt omruilen, geld terug, of tegoed wil laten omzetten in eCredits (online tegoed)
- Als je niets invult op de pakbon of deze niet aan je pakket toevoegt zal het verwerken van je retour onnodig vertraging oplopen.
- Indien de retour niet volgens bovenstaande regels is aangeleverd, kan deze niet in behandeling worden genomen.
Annuleren van je bestelling
Als je nog niet betaald hebt, dan kun je ten alle tijden je bestelling annuleren door bij de "betaling herinnering e-mail" te klikken op:
- Ga naar betaalmenu
- Klik op annuleren
- Klaar
Als je wel al betaald hebt, gewoon een email sturen naar hello@attitudeholland.nl vermeld hierbij je klantnummer en wat je wilt annuleren, dan regelen wij de rest.
Oh ja en als je het echt officieel wilt doen, gebruik je het herroepingsformulier maar een email is ook prima hoor. Wij doen niet moeilijk. Geld terug is ten alle tijden een optie.
Fijne dag.